Search
Close this search box.
عوارض ماموپلاستی

عوارض ماموپلاستی و پیشگیری از آن

ماموپلاستی، یکی از اعمال جراحی زیبایی سینه است که به منظور کوچک‌تر کردن و کاهش حجم سینه‌ها انجام می‌شود. افرادی که قصد انجام این عمل جراحی را دارند، نگران عوارض و خطرات آن هستند. باید توجه داشت که هیچ عمل جراحی صد درصد ایمن و بی‌خطر نیست، اما ماموپلاستی در دسته کم‌خطرها قرار می‌گیرد.

قبل، حین و پس از عمل ماموپلاستی، باید به عوارض احتمالی آن توجه داشت تا در صورت بروز هر گونه مشکلی، بتوان بهترین تصمیم را اتخاذ کرد. این عوارض می‌تواند شامل عفونت، خونریزی خفیف ، تغییر در حس پستان، نامتقارنی سینه‌ها، سفتی پستان‌ها و پارگی پروتز باشد.

در مجموع، آگاهی از عوارض و ریسک‌های احتمالی ماموپلاستی کاهشی و مشورت با پزشک متخصص قبل از تصمیم‌گیری برای عمل بسیار مهم است. این امر می‌تواند از میزان این عوارض بکاهد و در صورت بروز مشکل، امکان اقدام مناسب را فراهم آورد.

خطرات احتمالی ماموپلاستی

خطرات احتمالی ماموپلاستی

ماموپلاستی یا عمل زیبایی سینه می‌تواند با چند نوع عارضه همراه باشد که اهم آنها به شرح زیر است:

  1. عفونت زخم: عفونت در محل برش‌های جراحی یکی از شایع‌ترین عوارض ماموپلاستی است که نیاز به درمان با آنتی‌بیوتیک دارد. رعایت بهداشت می تواند مانع این نوع عفونت شود.
  2. خونریزی و هماتوم: گاهی ممکن است در محل عمل، خونریزی یا تجمع خون و ایجاد هماتوم رخ دهد که ممکن است نیاز به برداشتن هماتوم داشته باشد.
  3. تغییر در حس پستان: بعد از جراحی ممکن است حس لامسه پستان و نوک سینه کاهش یابد و بعد از مدتی این حس برگردد
  4. ناهمگونی و نامتقارنی سینه‌ها: در برخی موارد ممکن است فرم و اندازه دو سینه بعد از عمل کاملا یکسان نباشد. در صورت مشاهده این مورد با پزشک خود مشورت کنید . شاید این عارضه موقتی باشد.
  5. سفتی و سختی پستان‌ها: افزایش قوام و سفتی پستان‌ها گاهی یکی از عوارض احتمالی ماموپلاستی است.
  6. تأثیر بر شیردهی: ماموپلاستی ممکن است بر توانایی شیردهی تأثیر بگذارد.

بسیاری از این عوارض نیاز به درمان و حتی اقدام جراحی مجدد دارند. بنابراین بر مراقبت های بعد از جراحی ماموپلاستی حساسیت بیشتری داشته باشید .

علل انجام ماموپلاستی
علل انجام ماموپلاستی

توصیه‌های پزشکان برای کاهش خطرات ماموپلاستی

پزشکان توصیه‌های مشخصی برای کاهش خطرات و عوارض ماموپلاستی ارائه می‌دهند:

  • رعایت دستورات پزشک قبل و بعد از عمل: بیمار باید دستورات پزشک در مورد محدودیت‌های فعالیت، مصرف داروها و مراقبت‌های بهداشتی را به دقت رعایت کند. این امر از عوارض احتمالی جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از تکنیک‌های جراحی منطقی: جراحان از تکنیک‌های جراحی منطقی و ایمن استفاده می‌کنند تا خطرات جراحی را به حداقل برسانند. این شامل انتخاب محل‌های برش مناسب و به حداقل رساندن آسیب به بافت‌های اطراف است.
  • کنترل میزان خونریزی: جراحان با استفاده از روش‌های مناسب، خونریزی را در حین عمل به میزان قابل قبولی کنترل می‌کنند تا از عوارض ناشی از خونریزی پیشگیری شود.

با رعایت این توصیه‌ها و همکاری نزدیک بیمار با جراح متخصص، می‌توان خطرات ماموپلاستی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط