Search
Close this search box.
ورم بعد از لیپوساکشن

کاهش تورم بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک

تورم و کبودی بعد از جراحی لیپوساکشن از مشکلات جدایی ناپذیر بعد از این جراحی هستند. در طول جراحی لیپوساکشن جراح با استفاده از یک کانولا به برداشتن چربی های ناحیه شکم می پردازد. کانولا مجراهای زیادی در زیر پوست ایجاد می کند و با حرکت های رفت و برگشتی به برداشتن چربی از این ناحیه می پردازد. این مجراها بعد از جراحی با مایعی پر می شوند که دلیل اصلی تورم بعد از جراحی همین مایعات هستند.

تورم بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک تا چه مدت زمان ادامه دارد؟

بخش عمده ای از تورم بعد از جراحی لیپوساکشن بعد از 3 تا 4 هفته از بین می رود. ولی این تورم می تواند برای ماه ها بعد از جراحی ادامه داشته باشد و به مرور رفع گردد. معمولاً سه روز بعد از جراحی تورم به حد نهایت می رسد و بعد از آن کاهش می یابد.

فراموش نکنید که نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و امکان دارد که رفع تورم در برخی افراد بیشتر طول بکشد و در کل روند ترمیم در افراد متفاوت است. همچنین میزان تورم به میزان چربی که در طی جراحی برداشته شده است و تعداد برش های ایجاد شده هم مربوط است. مراقبت های بعد از جراحی لیپوساکشن هم بر میزان تورم بعد از جراحی تاثیر می گذارد.

ورم بعد از لیپوساکشن
ورم بعد از لیپوساکشن

بهترین درمان برای تورم بعد از لیپوساکشن چیست؟

بهترین درمان برای تورم بعد از لیپوساکشن در حقیقت گذر زمان است. تورم و التهاب بعد از اکثر جراحی های پلاستیک وجود دارد که این مورد کاملاً طبیعی است و نیازمند زمان است که بهبود یابد.

برخی راهکارها بعد از جراحی لیپوساکشن به کاهش تورم بعد از جراحی کمک می کند و ترمیم را سرعت می بخشد. در ادامه به توضیحاتی درباره این راهکارها اشاره می کنیم:

پوشیدن گن فشاری بعد از لیپوساکشن

تقریباً تمامی جراحان پوشیدن گن فشاری را برای بعد از لیپوساکشن شکم توصیه می کنند. پوشیدن این گن ها برای چند هفته توصیه می شود. گن های فشاری در دوره نقاهت یکی از بهترین راهکارها برای کاهش تورم و بهبود نتیجه جراحی هستند.

این نوع از گن ها در سایز ها و شکل های مختلفی وجود دارند. گن فشاری در دوران ترمیم بدن، حمایت لازم را از بافت های ناحیه به عمل می آورد. فشار دائمی این گن ها به بدن کمک می کند که مایعات تجمع یافته در ناحیه پوست زیر شکم، تحت فشار قرار گیرند و بدن با سرعت بیشتری این مایعات را جذب کند. بنابراین هرچه سریع تر این مایعات جذب شوند، می توان شاهد کاهش تورم و مشاهده سریع تر نتیجه جراحی بود.

پوشیدن گن های فشاری بعد از لیپوساکشن به سفت شدن بیشتر پوست هم کمک می کند به این ترتیب تناسب شکم بهتر حفظ می شود. به این ترتیب از ایجاد چین و چروک بعد از جراحی پیشگیری می شود. گن های با کیفیتی وجود دارند که دارای مواد آنتی باکتریال، پارچه های قابل تنفس و … هستند و حداکثر راحتی را برای بیمار فراهم و از آسیب به پوست پیشگیری می کنند.

حتماً این گن ها را طبق دستورالعملی که داده می شود استفاده کنید. معمولاً پیشنهاد می شود که تا دو هفته اول بعد از جراحی گن ها 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز پوشیده شوند ( مگر هنگام دوش گرفتن و حمام کردن ). پس از آن تا دو هفته بعدی هم 12 ساعت در روز از گن استفاده شود.

ماساژ تراپی بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک

یک نوع خاص ماساژ با نام تخلیه لنفاوی دستی وجود دارد که برخی جراحان برای کاهش تورم این روش را پیشنهاد می دهند. این ماساژ ملایم می تواند به کاهش تورم بعد از لیپوساکشن کمک کند و با افزایش ترشحات مایعات، به کاهش تجمع مایعات در زیر پوست کمک کند. در مورد ایمنی این روش حتماً لازم است که با پزشک خود مشورت کنید. یک ماساژ صحیح می تواند از ایجاد برامدگی ها بعد از لیپوساکشن هم پیشگیری کند.

مصرف کمتر نمک برای کاهش تورم

کاهش مصرف نمک در رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع تر تورم کمک کند. سدیم باعث می شود که بدن آب بیشتری ذخیره کند، به این ترتیب به افزایش تورم و نفخ منجر می شود.

کلینیک زیبایی و تخصصی دکتر آریانا جراح سینه با دارا بودن کادری مجرب و مجهزترین دستگاه های روز دنیا، آماده ی ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. راه های برقراری ارتباط با ایشان:
شماره های تماس: 22352092 الی 4
مشاوره با دکتر : 09369095303

صفحه اینستاگرام

مصرف مایعات بیشتر برای کاهش تورم

نوشیدنی های ورزشی حاوی سدیم زیادی هستند و باعث تجمع مایعات در بدن می شوند. معمولاً پیشنهاد می شود که در دوران نقاهت از این نوشیدنی ها پرهیز شود. به این ترتیب تورم بعد از جراحی کاهش می یابد. به جای این نوشیدنی ها سعی شود که بیشتر آب مصرف شود تا بدن هیدراته باقی بماند.

پیاده روی کوتاه روزانه

جراحان لیپوساکشن اغلب پیشنهاد می کنند که بیماران بعد از جراحی روزانه به مدت کوتاهی پیاده روی داشته باشند. به این ترتیب می توان منجر به کاهش تورم و پیشگیری از ایجاد لخته خونی شد. از انجام فعالیت های شدید فیزیکی پرهیز شود.

مصرف داروهای ضد التهابی

برای برخی بیماران داروهای ضد التهابی تجویز می شود. بعضی از مسکن ها خاصیت ضد التهابی دارند و از جمله این مسکن ها می توان به آسپیرین و ایبوپروفن اشاره کرد. این داروها نه تنها باعث کاهش درد می شوند بلکه با خاصیت ضد التهابی باعث کاهش تورم هم می شوند. ولی از آن جائیکه این داروها خاصیت رقیق کردن خون دارند، سرعت ترمیم را کاهش می دهند و لازم است که با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شوند. سعی کنید که تنها از قرص هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید و دوز مصرفی را تغییر ندهید.

منبع : https://ariamedtour.com/blogs/reducing-swelling-after-liposuction/

2 Responses
  1. ممنونم از توضیحات مفیدتون✔️✔️✔️🙏🙏
    فقط نگفتید چند روز بعد از ساکشن غبغب باید ماساژ رو شروع کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط